Статті
Меню сайту
Форма входу
Рубрики
Привітання до свят [15]
Святкуємо [79]
Офіційно [408]
Вісті з державної адміністрації [50]
Районна рада інформує [49]
Управління Пенсійного фонду інформує [25]
Районний центр зайнятості інформує [30]
З прокуратури району [44]
Міліцейський кур'єр [48]
Соціальний захист [90]
Повідомлення з РАЕС [44]
Абетка здоров'я [59]
Материнка [125]
Криниченька [38]
Добрий господар [49]
Молодіжна палітра [50]
Спорт [105]
Люди рідного краю [200]
Село і Люди [29]
Інтерв'ю до ювілею [4]
З редакційної пошти [72]
Творчість наших читачів [75]
На суботній добривечір [124]
Оголошення та реклама [21]
Пошук
Наше опитування
Як Вам наш сайт?
Всього відповідей: 204
Погода
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Вітаю Вас, novadoba · RSS 07.04.2020, 17:11

Головна » Статті » Офіційно

Результати державного фінансового аудиту виконання зведеного бюджету Маневицького району за 2010–2012 роки та І квартал 2013 року

Аудитом проведена оцінка надання соціальних гарантій громадянам закладами освіти району, формування і рівня виконання місцевих бюджетів, встановлено причини, що негативно впливають на їх виконання, визначено шляхи удосконалення управління бюджетними коштами і можливі резерви збільшення доходів зведеного бюджету, встановлено причини недоотримання бюджетом належних йому платежів та інших надходжень.

Так, наповнюваність бюджетів, а в послідуючому і фінансування соціальної сфери залежить від дотримання платниками податків, зборів та інших платежів вимог чинного законодавства в частині своєчасної їх сплати та забезпечення належного адміністрування даних надходжень.

Проте, до зведеного бюджету Маневицького району платниками допущено податковий борг на загальну суму 743,3 тис. гривень.

Зокрема, борг по платі за землю на вказану дату становив 458,9 тис. грн. По окремих податках хоча борг станом на 1 січня 2013 року зменшився у порівнянні із початком року, однак його сума становила: по податку з доходів фізичних осіб – 219,2 тис. грн., по податку з власників транспортних засобів – 44,8 тис. грн., по єдиному податку – 20,4 тис. гривень.

Значна сума заборгованості по платі за землю рахувалась за ТОВ «Полісся Агро Плюс» в сумі 341,2 тис. грн., що становить 74,4 % недоїмки по даному виду платежу та за державним підприємством «Рибгосп «Маневичі»» ВАТ «Волиньрибгосп» – 51,1 тис. грн. (11,1%).

Найбільшими боржниками із сплати податку з доходів фізичних осіб були суб’єкти підприємницької діяльності: Смочук С.М із сумою боргу 109,2 тис. грн., що становить 49,8% недоїмки по даному виду податку, Жданов О.В. – 41,1 тис. грн. (18,8%), Слюсарчук Н.П. – 30,8 тис. грн. (14,1%)та Данилюк Л.М. – 13,2 тис. грн. (6,0%).

Крім того, порушення платниками податків вимог чинного законодавства в частині своєчасної сплати податків, зборів та інших платежів призвело до прийняття рішень про списання податкового боргу до бюджету, внаслідок чого бюджет району недоотримав у досліджуваному періоді коштів у сумі 119,6 тис. гривень. Найбільшу питому вагу в складі списаного боргу займав податок з власників транспортних засобів у сумі 111,6 тис. грн., або 93,3%, який списано підприємству Маневицької ВК-42.

Станом на 01 квітня 2013 року в районі обліковується 864,8 га земель під господарськими дворами та будівлями, в тому числі 339,4 га в межах населених пунктів та 525,4 га – за межами населених пунктів. В оренду або у власність передано лише 50,6 га таких земель, що становить 5,9 %. Із них – в межах населених пунктів 33,4 га (або 9,8%) та за межами населених пунктів – 17,2 га (або 3,3%).

Укладено договора оренди на використання земель не витребуваних паїв на площу 1,9 тис. га, що становить лише 15,7% від загальної площі земель не витребуваних паїв.

По причині використання суб’єктами господарювання 17,47 га земель під господарськими дворами та будівлями без правовстановлюючих документів, бюджетом району за 2012 рік втрачено доходів (орендної плати за землю) на суму 29,8 тис. гривень.

По окремих договорах оренди землі, заключених в більшості в 2007 році, розмір орендної плати не був переглянутий і залишився меншим трикратного розміру земельного податку, що стало причиною втрати доходів місцевих бюджетів на суму 20,2 тис. гривень.

Внаслідок проведення розрахунків за продану земельну ділянку із розстроченням платежу без застосування індексів інфляції, бюджетом Оконської сільської ради втрачено можливість додатково залучити доходів на суму 0,3 тис. гривень.

 Дослідженням було встановлено, що в районі є реальні резерви наповнення бюджету.

При раціональному підході до використання земель не витребуваних паїв та земель під господарськими дворами та будівлями, до місцевих бюджетів району є можливість додатково залучити податку і орендної плати за землю відповідно на суму 203,8 тис. грн. та 719 тис. грн., разом 965,6 тис. грн. в рік.

Внесенням змін у договори оренди землі, в яких не враховано вимоги чинного законодавства, щодо встановлення розміру ставок орендної плати, в подальшому до зведеного бюджету району розрахунково можна залучити 8,1 тис. грн. в рік орендної плати за землю.

Внесення змін у договори оренди водних об’єктів щодо зміни орендної плати та проведення роботи щодо залучення орендарів на не орендовані водні об’єкти, дасть можливість додатково залучити до зведеного бюджету району 69,9 тис. грн. в рік.

Несвоєчасне реагування на зміни цінової та тарифної політики в районі та не застосування наданих повноважень не дозволило залучити всі можливі резерви наповнення доходної частини бюджету від проведення вечорів відпочинку (дискотек). Так, не зважаючи на те, що у досліджуваному періоді ціни на електроенергію зросли понад 50%, вартість відвідування вечорів відпочинку (дискотек), організованих клубними закладами району лишалась незмінною – 3 гривні у сільських клубних закладах та Колківському селищному будинку культури і 5 гривень у Маневицькому районному будинку культури.  Підвищення вартості вхідного квитка на вечори відпочинку (дискотеки), організовані сільськими клубними закладами на 0,3 грн. (10%), Колківським районним будинком культури на 0,5 грн. (16,6%) та Маневицьким районним на 1,0 грн. (20%), дозволить додатково залучити до власних надходжень закладів культури району 15,3 тис. гривень в рік.

Встановлення дієвого контролю за повнотою і своєчасністю надходження до бюджету 50% від орендної плати майна, отриманої комунальними госпрозрахунковими підприємствами - «Орендодавцями» та посилення їх відповідальності за невиконання зобов’язань перед бюджетом, районний бюджет додатково отримає упродовж серпня - грудня 2013 року 2,9 тис. гривень.

Крім того, дослідженням засвідчено, що стан надання соціальних гарантій закладами загальної середньої і дошкільної освіти потребує покращення.

Щорічно обсяги асигнувань, спрямовані на загальноосвітні школи, спецшколи, ліцеї, зростали. І у 2012 році в порівнянні з 2010 вони збільшились на 21046,6 тис. грн., або на 39%. Витрати на утримання одного учня в 2012 році склали 9,7 тис. грн., при середньообласних - 8,7 тис. грн.

Однак, обсяги бюджетного фінансування у досліджуваному періоді не в повній мірі забезпечували оновлення матеріально-технічної бази освітніх закладів.

Так, зношеність основних засобів шкіл району, в середньому, становила 61,5%, комп’ютерної техніки 70,1%, а в окремих навчальних закладах знос основних засобів перевищує 80,0 % (від 81% до 88,5%). На здійснення капітальних видатків в загальноосвітніх навчальних закладах району було спрямовано 1,5% всіх видатків галузі.

Багаторічна практика фінансування капітальних видатків за залишковим принципом призвела до того, що з 59 діючих закладів - 11 шкіл, або 19% не обладнані водопроводом та каналізацією, 31 школа, або 53% не мають спортивних залів, у 12 школах району відсутні комп’ютерні класи-комплекси, укомплектовано лише 8 спеціалізованих кабінетів з математики, а спеціалізованих кабінетів з хімії, біології, фізики, географії та інформатики в районі взагалі немає. До мережі Інтернет підключені 26 шкіл, що становить - 54,2% , тоді як в середньому по області даний показник сягає - 71,4%.

Поряд з цим, школи району завантажені лише на 75% проектної потужності, а в 21 завантаженість складає менше половини.

Для прикладу.

Із наявних у школі с. Годомичі 320 навчальних місць заповненими були лише 99, або 30,9%, у с. Велика Яблунька із наявних 350 місць заповненими були лише 142, або 40,6%. У школі с. Козлиничі в 2012 році навчалось лише 27 учнів, тоді як школа запроектована на 120, у с. Новосілки 25 учнів при проектній потужності 105 місць. Потужності шкіл сіл Семки та Набруска використовувались відповідно на 20,0% та 11,7%, внаслідок чого незадіяними залишались 77 учнівських місць у цих школах.

Згідно з проведеними розрахунками, протягом 2010-2012 років на утримання не зайнятих учнями місць в загальноосвітніх навчальних закладах району (забезпечення теплом та електроенергією) витрачено 3331,5 тис. грн., що становить 34,3% всіх витрат на енергоносії. Із них по школах з рівнем завантаження менше 50 % використано 1366,3 тис. грн., що становить 13,8% всіх асигнувань на енерго - та теплоносії, спрямованих у галузь в цьому періоді.

Протягом досліджуваного періоду, в районі покращилась ситуація з рівнем забезпечення населення місцями в закладах дошкільного виховання, зокрема створено 12 груп проектною потужністю у 201 місце. А саме: завершено будівництво дитячих садків у селах Городок, Комарово та навчально-виховних комплексів у селах Копилля і Череваха (проектна потужність 92 місця) та створено 109 місць у діючих ДНЗ району, що дало можливість забезпечити майже 7% дітей дошкільного віку місцями у закладах дошкільної освіти.

Видатки на утримання дошкільних навчальних закладів у 2012 році склали 11213,7 тис. грн., що на 33,6% більше в порівнянні з 2010 роком.

Проте, наявна мережа закладів дошкільної освіти району не задовільняє усіх бажаючих у цих послугах та працює із перезавантаженістю проектних потужностей. Так, 25 дошкільних навчальних закладів та 2 навчально-виховні комплекси загальною потужністю у 1365 місць надавали послуги 1727 вихованцям, або на 26,5% більше від кількості місць.

У районі 25 (з 71) населених пунктів району мають свої садочки. По семи сільських радах (Карасинська, Новорудська, Великоведмезька, Лісівська, Серхівська, Лишнівська, Галузійська) на території яких проживає понад 350 дітей у віці від 1 до 6 років (8,3% від загальної кількості дітей), дошкільні заклади взагалі відсутні. Найнижчий рівень забезпеченості населення послугами дошкільної освіти спостерігається у Старосільській та Костюхівській сільських радах, де дошкільні установи мають змогу відвідувати менше чверті дітей дошкільного віку.

Враховуючи те, що на території району проживає 4196 дітей віком від 1 до 6 років, дошкільною освітою не охоплено 2469 дітей, із них: 350 дітей здобувають дошкільну освіту на базі ЗНЗ, або через індивідуальне навчання, решта 2119 дітей не відвідують ДНЗ взагалі.

У досліджуваному періоді не в повній мірі забезпечено потребу в коштах на харчування учнів загальноосвітніх та вихованців дошкільних навчальних закладів. В щоденному раціоні переважають більш дешеві продукти – крупи, бобові та макаронні вироби.

З метою залучення наявних резервів по збільшенню власних доходів бюджету, покращення стану надання соціальних гарантій громадянам закладами освіти та більш ефективнішого використання коштів, дослідницькою групою розроблено низку пропозицій організаційного характеру органам місцевої виконавчої влади, місцевого самоврядування та їх структурним підрозділам, які в даний час впроваджуються.

 

Категорія: Офіційно | Додав: novadoba (09.09.2013) | Автор: О.О. Заєць
Переглядів: 419 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Copyright "Новадоба"" © 2013
Зробити безкоштовний сайт з uCoz